maandag 15 mei 2017

Bakken & Poetry Tea Time

Op een Facebook groep las ik over Brave Writer's idee voor 'Poetry Tea Time'. Dat klonk als een leuk plan :-) Het idee is simpel: haal poƫzieboeken in huis, maak thee in je mooiste theeservies, dek de tafel gezellig en ga poƫzie lezen.
Aldus geschiedde. Ik heb zelf helemaal geen verstand van poƫzie, heb dat nog nooit gelezen. Niet als kind op school en van huis uit heb ik dat ook niet meegekregen. Wij zongen thuis altijd kinderliedjes :-) Van kinderpoƫzie kan ik me niets herinneren. Dus ik ben naar de bieb gegaan en heb een flinke stapel poƫzieboeken meegenomen zodat we van alles kunnen uitproberen om te kijken wat we leuk vinden.

Bij de thee hoort natuurlijk wel wat lekkers! :-) Fiene's volgende kookprojectje uit haar kookboek was 'apple tarts', dus dat kwam mooi uit. Gisteren kochten we de ingrediƫnten, en Fiene kocht glutenvrije bladerdeeg zodat Berend en ik ook mee konden eten. 's Ochtends bakte ze deze overheerlijke 'tarts' en 's middags gingen we er gezellig voor zitten in de achtertuin. Uit de bijkeuken haalde ik de doos met theeservies die Arnaud van zijn grootouders had geƫrfd. Ik pakte de schoteltjes die ik van mijn oma heb geƫrfd. Ik knipte een bloemetje uit de tuin voor in een vaasje. We klopten slagroom voor bij de appeltaartjes. Pakten de boekenstapel erbij en installeerden ons op het bankje in de tuin.

Het was een groot succes :-) Thee uit een sjiek theekopje is extra lekker, Fiene's baksels waren verrukkelijk en de poƫzieboeken die we lazen waren leuk. Fiene koos Gruwelijke rijmen van Roald Dahl en De koning gaat verhuizen van Annie M.G. Schmidt uit. Ze vond ze allebei leuk :-)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten