woensdag 29 juni 2016

MOOC vs. youtube gameplay: 0-1

Ik had me ingeschreven voor een MOOC over haaien. Berend, Fiene en ik zijn er vandaag mee begonnen. Was leuk om te doen, hopelijk is deze succesvoller dan de vorige MOOC ;-)

Het eerste college riep al veel vragen op, bijvoorbeeld of er ook haaien voor de kust van Nederland voorkomen :-)

Als opdracht moesten we een haai uitzoeken bij Ocearch om deze de komende tijd te tracken.
Er stond een 'mako shark' op het lijstje (een makreelhaai). Ik had daar nog nooit van gehoord, maar Berend wel...

Berend: Dat is een hele snelle haai.
Eva: Hoe weet je dat?
Berend: Weet ik van Hungry Shark World, dat is een videospelletje op de ipad. Je kan daar heel veel van leren over haaien! Ik heb daar filmpjes van gekeken op youtube.

:-)

We kozen voor het tracken uiteindelijk voor de mako shark Harvey die rondzwemt in de Golf van Mexico.













Sommige haaien van Ocearch kun je ook volgen via Twitter, Mary Lee the shark heeft bijna 100.000 volgers! :-0 Onze Harvey heeft geen twitteraccount...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten