woensdag 28 oktober 2015

Internet radio

Wij vermaken ons de laatste tijd goed met een paar apps waarmee je heel veel radiostations kan luisteren. Een mooie muziekles :-) 'Deze blues lijkt wel wat op countrymuziek', 'Dit liedje zit toch ook in een film?'.

We hebben twee favoriete apps, beide apps zijn gratis en kun je ook op een computer online luisteren.

De eerste is Live365. Wat ik erg leuk vind aan deze app is dat ze allerlei muziekgenres hebben en daarbinnen kun je dan kiezen uit een subgenre en vervolgens voor het radiostation van jouw keuze. Voorbeeld: je kunt kiezen voor het genre 'Blues', binnen dat genre heb je verschillende subgenres zoals bijv. 'Cajun/Zydeco'. In dat subgenre heb je het radiostation 'Bayou Sound Radio'. Die vinden wij leuk :-)

Andere favorieten zijn:
- Pop >> Teen pop >> Radio Mess
- Soundtracks >> Children's/Family >> Simply Walt Diz (de hele dag Disneyliedjes, whoehoeoeoeoe! :-) )
- Oldies >> 30s >> Cladrite Radio

De tweede app is myTuner. Het leuke aan deze app vind ik dat je per land radiostations kunt vinden. Ik las dat ze wel 1000 Nederlandse radiostations hebben... Alle grote bekende zenders zoals Skyradio, 538, Qmusic, radio 1, 2, 3, etc. Maar wil je weten hoe de radio in Andorra, Costa Rica of Afghanistan klinkt? Dat kan ook :-) Inclusief de Afghaanse reclames enzo, hahaha! Klinkt grappig :-)

Lijkt me leuk voor als je een project doet over een land of zo, op zoek naar folk muziek uit Peru? Dat kan :-) Of als je zoals wij met Rosetta Stone een taal aan het leren bent. Ik ben nu natuurlijk een leuke Franse zender aan het zoeken :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten