woensdag 5 augustus 2015

Schilderworkshop in het Mauritshuis

Afgelopen jaar deed Fiene een museumjeugduniversiteit serie waarbij één van de colleges in het Mauritshuis was. Ze hebben daar een prachtige workshopruimte met overal schilder- en tekenspullen. Fiene zei dat het haar ook leuk leek om daar een keer te kunnen schilderen. Dus hield ik de website in de gaten voor iets leuks. Ik zag dat er in de vakantie een schilderworkshop werd gegeven voor kinderen over schilderen als Rembrandt. Fiene wilde er wel graag heen.

We waren lekker op tijd, dus we konden eerst nog een rondje lopen door het museum. Dat was erg leuk met mijn lieve kleine meisje. Ik vertelde haar bijvoorbeeld over een schilderij dat het Michiel de Ruijter was. Fiene vertelde toen dat ze kon zien dat het een schilderij van een zeeheld was. 'Hoe kan je dat dan zien?', 'Aan de lijst van het schilderij, dat lieten ze in een aflevering van het Klokhuis zien', leuk dat mijn kleine meisje mij ook allemaal dingen kon vertellen :-)

Wachten-tot-de-workshop-gaat-beginnen-selfie.

Alle kinderen voor de workshop verzamelen. Ze gingen eerst het museum in om wat schilderijen van Rembrandt te bekijken en daarna gingen ze een zelfportret maken in de stijl van Rembrandt.

Aan het einde van de workshop mocht ik haar bij de kunstenaarswerkplaats weer ophalen.

Nog lekker bezig.


En hier hangt het eindresultaat aan de muur te pronken :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten