maandag 6 oktober 2014

Voorbij de horizon... aanvullingen op de lesbrief

Iedere week lees ik een verhaal voor uit het boek Voorbij de horizon… En dan doen we wat van de activiteiten uit de lesbrief die bij het boek hoort. Helaas staat hier niet voor ieder land iets in. Maar dan zoek ik zelf wel wat leuks :-) Ook heb ik deze kleurplaat van Europa uitgeprint waar we iedere keer een land van kunnen inkleuren.

Ik houd hieronder bij wat ik heb verzameld als aanvulling op de lesbrief:

Bosnië-Herzegowina: Dit verhaal gaat over het springen van de brug bij Mostar.
Filmpjes van het kampioenschap brugspringen (onderaan de pagina)

Fiene raakte er van in een knutselbui en wilde van karton een brug maken, dat is natuurlijk ook een goed idee :-)

Bulgarije: Over Bulgaarse kinderkoren.
Bulgaars kinderliedje
Zing Kokosjka! - theatervoorstelling: trailer
Bulgarian choral art - verschillende kinderkoren
Bulgaarse folk music: The mystery of Bulgarian voices

Cyprus: Over wilde ezels en een ezelopvang.
Geld doneren bij het asiel: http://www.asieljulialaantje.nl


Estland: Over Skype en 'We doen het samen'-dag.
Samen de stoep vegen en het speeltuintje schoonmaken.

Finland: Over houtvlotters.
Bouw een vlot van stokjes en test de zeewaardigheid van het vlot in het bad.


Frankrijk: Over Carcassonne.
Carcassonne spelen natuurlijk! :-)

IJsland: Over IJslandse pony's en vulkanen
Knutsel een vulkaan.

Kroatië: Filmpje over 'picigin':


Letland:
Zeppelin: de ondergang van de Hindenburg 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten